ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

lördag 4 februari 2012

Att vara eller inte vara...

DET är frågan!
Kan man vara "vänner" om den ena parten försöker kontrollera den andra? Om den ena ska bli sur och grinig varje gång den andra gör som den vill med sitt liv och "hota" med både det ena och det andra?! Jag tror inte det, för hur man än vrider och vänder sig så måste livet gå vidare, annars hittar man snart sig själv stående på samma ställe och trampar.

Obegripligt? Japp, även för mig. Idag har jag hunnit med att vakna med baksmälla trots att jag inte druckit en droppe, fått skäll av min mamma för både det ena och det andra, mest för att jag försöker "förhindra" HENNES relation till mitt ex. Så var inte fallet, jag sa att jag tycker att det är obehagligt att han kontaktar min familj och mina vänner och "vräker" ut sig. Men som vanligt så ska jag väl sitta på en stol, hålla käften och varken känna eller tycka något om nånting alls, inte ens när jag blir tillfrågad!
Men det här är MIN blogg och jag skriver om det som gör MIG ledsen, arg, glad, lyrisk osv. för det här är MITT andrum, MIN fristad! Och passar det inte kan man ge fan i att läsa! Så det så!!!!

Idag är en sån dag när det mesta som kommer ut är svammel, jag får ingen som helst ordning på mitt huvud idag, gråten ligger nära till hands liksom lyckan och skratten.

6 kommentarer:

  1. Trampa på du! Du måst ha de jobbigt som int vet hur du ska ha de med ditt liv.

    SvaraRadera
  2. Ja jag trampar på, framåt till skillnad från en del andra. Jag vet vad jag vill ha och falska vänner ingår inte i det jag vill ha!

    SvaraRadera
  3. Helt klart har jag svårt att nå fram till dig. Jag tycker inte att jag har skällt på dig och du får självklart ha synpunkter på det. Det enda jag har sagt är att jag tänker inte ta ställning för eller emot någon. Jag vill gärna ha en egen relation till Xet och om du har svårt med det så är det ditt problem. Var ligger "skället"? Och vad är det ena och vad är det andra?

    SvaraRadera
  4. Ös ur dig du! Som sagt, vill man inte läsa så skiter man i det!

    Mitt ex försökte sig också på att leta upp min familj, men min mamma tyckte inte att hon hade med den saken att göra så hon bad honom gå eller så låta bli att prata om mig. <3 mamma <3 Hon förstod att vi inte mådde bra tillsammans som par... Kram!

    SvaraRadera
  5. Mamma, JAG uppfattade det som "skäll" att sen inte var menat så har jag förstått EFTER att jag skrivit det här... Om du hade brytt dig lika mycket om mig, ditt barn, som du brytt dig om J kanske jag inte tagit så illa vid mig från början heller...

    SvaraRadera
  6. Men va? OM en mamma vill fortsätta ha en relation till sin dotters ex så borde väl inte det drabba dottern ens i lilltån? Jag menar att mamman kan väl hålla sin relation för sig själv. Att sen högst troligen inte exet tycker så visar ju mer att relationen fyller ett syfte för han som kanske inte mamman riktigt är med / borde vara med på.Jag har svårt att förstå varför man tar en risk att såra sin dotter för en kille som inte mer finns i familjen?
    Märkligt tänk måste jag säga ...

    SvaraRadera