ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

onsdag 18 december 2013

Hur svårt kan det vara?!

Eftersom jag trodde att jag skulle bli inlagd på BB i måndags så kom jag överens med lillans pappa att lillan skulle få vara hos honom trots att det var vår vecka den här veckan, alltså ringde jag taxin på söndag och meddelade detta, jag sa att hon skulle åka med buss från pappa inkommande vecka och således inte behöva åka taxi från oss och OM det skulle bli någon ändring så skulle jag höra av mig igen, det går så bra så och tack och hej.
På måndagen blev jag inte inlagd och ville givetvis ha hem lillan eftersom vi annars inte skulle få träffa henne förrän till nyår, ringde då till taxibolaget på måndag kväll igen och bad så mycket om ursäkt för att jag krånglade men att hon visst skulle behöva åka med taxi till och från skolan den här veckan och återigen att OM det blir några nya ändringar så hör vi av oss igen, japp det ordnar vi tack och hej.
Fasiken vad det flyter bra tycker jag, trevliga människor att prata med om än en aning stressade i telefonen men hey, det är Ålands största taxibolag.

Men i morse kom bakslaget! Kl. 08.50 står lillan fortfarande utanför på uppfarten och väntar på att en taxi ska stanna. Sucka mitt hjärta men brist icke! Det är inte första gången dom kör förbi henne, missförstånd tydligen och det är ju sånt som händer. Men att man som taxichaffis inte fattar att stanna till själv då, att "Hey vänta lite, den här tjejen brukar ju åka med och står vid vägen med reflexväst på sig kan det vara så att hon egentligen ska med?! Kanske jag ska stanna och fråga henne?!" Nej så långt orkar dom fan inte tänka heller!
"Nej hon ska ju inte åka taxi, hon skulle ju åka buss från pappa den här veckan, jag hade bara en lapp att hon skulle åka på tisdagen med taxi ju" var det svar jag fick och så fort jag försökte förklara hur det låg till så avbröt hon mig med sina (bort)förklaringar så det slutade med att jag fick höja rösten liiiite och säga "men om du lyssnar på vad jag säger nu då!" Och det var faktiskt knappt märkbart jag höjde rösten, bara för att hon skulle höra mig! Så nu då får hon åka till och från skolan som hon ska, tack för det...

2 kommentarer:

  1. Bloggarkvinnan, inte visste jag att du hade BLOGG <3 Vad skoj *gillarjättemassor!!*

    Men hallå. Trögfattade skallar som kör taxi. Vakna liksom.
    Att det alltid ska va NÅT krångel dårå *s*, ska man skratta eller gråta???

    Förresten saknar jag dig massor. Så pass att jag funderar o överväger om jag måste ta mig in till stan före jul tillåmed för å få se dej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bloggat till och från i måååånga år, dock inte alltid på samma blogg tyvärr :/ Fast jag suger på att uppdatera :P

      Ja kom du bara, om inte annat så för att jag kan ge mig fan på att junior bestämmer sig för att kika ut om ni bestämmer er för att ta er hit :P

      Radera