ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

torsdag 8 augusti 2013

Semester, babynest och annat viktigt...

Det är visst ett bra tag sen jag skrev igen, om inte annat ser jag det på lilla Myran här till höger. ^_^
Jag har vart upptagen med att ha ett liv, eller rättare sagt att ha "semester" när M hade semester, vi har hunnit med High Chaparall och Ullared, rallysprint och en massa badande. Snart är lillans 4 veckor med oss till ända, suck vad tiden rinner iväg, tycker inte alls att det är så länge sen hon kom hit efter ha vart 4 veckor med pappa! Men å andra sidan ska det bli skönt att få lite rutiner igen, jag håller alla tummar och tår för att jag ska få börja jobba på måndag igen! Över ett år har jag vart hemma nu!!! Fy 17 vad tiden rinner iväg, på nåt vis har det ju gått bra ändå fast jag känner av att hela jag är förslappad både i kropp och själ. Positiva tankar bara ;D

En utav dom "viktigare" sakerna vi skulle kika på när vi var till GeKås var ett Babynest/sleepyhead till Myran, i och för sig hade jag aldrig något till lillan men efter att ha läst så mycket gott om det så tyckte vi att det kunde vara värt att prova. Dessutom verkar det ge en lite mer ombonad känsla för babyn i spjälsängen. Men även om det nu är billigt där nere så hade vi ändå ingen lust att lägga nästan 1000 kr på ett sådant! Herregud det kostar nästan lika mycket som själva spjälsängen! Alltså tar jag saken i egna händer och syr ett, efter att ha kikat runt efter mönster och funderat så kom jag fram till att jag lika gärna kunde prova att sy efter eget huvud. Jag har hittills bara sytt en provmodell av två gamla panelgardiner i bomull men det känns ändå helt ok. Nu har jag däremot hunnit med att köpa tyg så idag när en massa ärenden ändå ska utföras i stan så ska jag passa på att köpa snedslå, mer snöre, tråd och knappnålar då mina är spårlöst borta...
Nå här kommer i alla fall en bild på provmodellen:

"Barnbarnet" Emma får agera modell :P
Som synes är det i kortaste laget, visst går det att öppna upp "korvarna" men dom skulle behöva vara lite längre än botten. Innan det riktiga nestet är färdigt måste vi hinna med en sväng till IKEA eftersom jag har slaktat 3st kuddar därifrån för att fylla korvarna med vadd, jag kollade inte ens i sybehörsbutiken efter vadd eftersom kuddarna från IKEA kostade 10 kr/st och vadd från butiken brukar kosta betydligt mycket mer, skulle även behöva ta en sväng via Jysk och köpa en tunn liten skumgummimadrass till bottenplattan.
Sen funderar jag på att kika efter billigt tyg och sy ihop ett par till babynest och sälja vidare för att dryga ut kassan, åtminstone så att madrassbiten går åt. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar