ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

tisdag 27 augusti 2013

Tunnare tjockis...

Det är underligt egentligen att jag inte går upp i vikt just alls. Sammanlagt har jag gått upp nästan 1kg sen vi fick veta att jag är gravid, jag klagar absolut inte! missförstå mig rätt. Men vid det här laget borde jag ha gått upp mellan 3 och 5 kg och i slutet borde jag ha ökat mellan 9 och 14 kg. Jag hoppas att jag slipper gå upp så mycket den här gången också. Skillnaden på den här graviditeten och när jag väntade lillan är att jag tar det med en nypa salt den här gången.
När jag väntade lillan blev det akut tid till gyn bums på en gång när BM tyckte att jag hade ökat för lite i vikt, det var nära att jag inte skulle få köra dit själv ens en gång. Men henne var det minsann inget fel på, en riktigt liten bokbebis blev det som kom ut, 3500g "tjock" och 50cm lång. =)
Trots att jag knappt ökar i vikt så tror dom att Myran ska vara enorm, har redan vart på tillväxtultraljud men ska på ett nytt på fredag igen. Det är tack vare min övervikt och grav.dia. som läkarna har bestämt sig för det, trots att Myran än så länge håller sig så fint på alla kurvor så, precis som storasyster. Men jag får se det som fler tillfällen att tjuvkika på vår älskade lilla tvättbjörn. =P


v.24+0 Magen har inte blivit så mycket större, bara allt annat som blivit lite mindre =)


v. 25

Barnet
Nu börjar sista tredjedelen. Det händer inte så mycket utvecklingsmässigt utan barnet ligger och växer och mognar. Många rör sig mycket medan andra är mer stillsamma. Barnet kan känna igen din röst. Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.
Vikt: 800 gram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar