ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

fredag 27 september 2013

Dravel

Som bekant så är jag ju sjukskriven för axeln igen ingen vet eller har ens en aning om vad det skulle kunna vara som gör att det domnar och värker i den så nu väntar jag på en kallelse för magnetröntgen. Undrar hur lång tid det tar...
Tid tar det också att få någon slags ersättning från FPA eller AMS, idag fick jag veta att det det tar minst ett par veckor att få ersättning från AMS och från FPA kan jag räkna med att det tar 2-4 månader innan det kommer något beslut. SUCK!
Tack vare M klarar vi oss det är inte frågan om det, men det är oerhört jobbigt att inte veta när eller ens om jag får nån slags "lön". Moderskapspenning får jag förstås men det blir väl antagligen inte förrän tidigast i slutet på oktober/början på november. Jag är trött på att vara beroende av andra! På sätt och vis kommer jag alltid att vara beroende av M men att vara det ekonomiskt suger verkligen!
Att inte veta är nog värst, hade jag fått ett beslut hade det känts bättre, att kunna planera skulle vara skönt! 200€/mån bara det skulle vara en lättnad bara vet att det kommer och när...

Nåja efter idag är det i rullning i alla fall =)
Lillan följde med mig till stan idag, ganska skönt att få lite egen tid med en henne utanför hemmet. Eftersom vi var aaaaningen tidiga till stan så tog vi oss lyxen och gick på café, det händer inte så ofta och hon njuter verkligen av att få sitta där med en kaka och en kopp te med mig och pladdra på om skolan och annat. Lilla hjärtat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar