ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

onsdag 18 september 2013

Redan?!

Har detta med nattvak börjat redan?! Dom senaste nätterna har jag vaknat runt 3.30 bara för att inte kunna somna om igen. Inatt orkade jag bara ligga kvar 1 timme innan jag gav upp, det går inte att ligga bekvämt och vila ens en gång med utbrytarkungen där inne i magen så för att inte störa sambon ytterligare en natt så var det bara att pallra sig ur sängen. Jag hoppas att det är nåt tillfälligt bara, igår varken vilade eller sov jag p dagen så jag borde rimligtvis vara trött nog för att kunna sova mer än 4 timmar, men som sagt är det svårt med Houdini i magen. =P

Igår var vi på återbesök till BM, allt ser bara bra ut, Myran växer och frodas och jag hade tappat lite i vikt.
Det som gör mig trött och irriterad är detta eviga tjat om min diabetes, fine jag HAR diabetes jag kan ta det, men jag har svårt att försöka ha nån slags kontakt med diabetessköterskan eftersom hon för det första gett mig fel gränsvärden minst 2ggr, för det andra inte lyssnar på vad jag säger, för det tredje har hon bestämt sig för att jag inte förstår vad hon säger. Alltså sa jag ifrån, för första gången som jag kan minnas någonsin har jag sagt ifrån på en gång när det inte känns bra, med resultat att jag HELA tiden får försvara mig, först för den vikarierande DS sen fick jag förklara i 10 min för den aktuella DS och senast igår för BM. NEJ, det räcker nu, jag har jobbat inom i vården i över 10 år, ok i och för sig mest med sårvård men även med diabetes så något borde jag väl ha lärt mig?! Och jag är ju inte dummare än att jag kan be om hjälp om det faktiskt behövs...

Nu satt klockradion igång i sovrummet, dags att mysa en stund med min älskade innan han måste upp.... =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar