ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

tisdag 21 maj 2013

Vågar jag...

skriva att jag är sjukt glad över VM-guldet i hockey eller får jag en massa bannor då. Underligt det där för hade Finland vunnit, eller ja det hade väl räckt med att Sverige INTE vann så hade man fått höra det till dödagar av alla som håller på Finland att guldet gick om intet. Men dom kan inte vara tillräckligt stora för att bara säga ett enkelt grattis utan nu är det hån och felbedömda utvisningar och mål osv.
MEN jag är i alla fall glad, Grattis grabbar det gjorde ni riktigt bra!!!

Nu till kommande helgs planer, fina mamma och "pappa T" har tagit ner den andra soffan och skänken från Dalarna så det ska hämtas från Edsbro, det får bli på fredag kväll när vi åker över. =)
perfekt egentligen för OM jag åker med på fredag så har jag en soffa att bädda ner mig i när vi ska iväg tidigt på lördag morgon på rally. Underbart, årets första rallysprint och jag längtar nog mer än M  ^_^

Vi får väl se vad Myran tycker om det, för jag misstänker att det blir en del promenerande och jag får en del sammandragningar när jag rör mig mycket =/ Men jag får svärföräldrarna med mig så det löser sig nog, det får ta den tid det tar helt enkelt =)
Och på tal om Myran så har jag nu gått in i vecka 10 (9+3):
Barnet
Alla anlag till organ är i princip klara. Ett känsligt utvecklingsstadium har passerats. Nu ska den lilla mest koncentrera sig på att växa och mogna.
Längd huvud till stjärt: 37 mm.

Mamma
Brösten fortsätter att växa och det kan vara bra att börja använda en stöd-behå. Din livmoder har växt.
Risken för missfall är större under de första tolv veckorna, men oroa dig inte, det är inget du kan påverka. Lev sunt, ät bra, rör på dig och sov när du är trött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar