ALLA bilder i bloggen är PRIVATA och får INTE kopieras och/eller användas utan min tillåtelse!!!

tisdag 19 maj 2015

Men för fan!

Ibland undrar jag hur folk tänker!?!
"Åh jag vet inte vilken skötväska som är snyggast!" "Nej jag tänker inte ha något färgglatt i min bebis rum, tycker det är så fult och passar inte min inredning" "Alltså kan man äta rödvinssås/frysta bär/fetaost osv.?" "Jag bara MÅSTE ha en sån där vagn med minst 3 olika suffletter, man vill ju kunna byta efter mode" 

Va i helvete rent ut sagt! En baby är inte en accessoar!!! Känns som om det är många yngre som skaffar barn för att det är så coolt och för att man ska kunna lägga upp bilder på hur perfekt man har det i livet. Babyn ska matcha inredningen som ska vara helvitt, gud nåde om det råkar smita in lite färg någonstans.

Kanske inte ska kasta sten i glashus, jag lägger också upp bilder ofta, och har liksom många andra mycket vitt i inredningen. MEN det är inget som Charlie ska behöva lida för, hans rum är absolut ingen "inredningsdröm" i vitt med alla leksaker noga undanstoppade, herregud man ska vara glad om man ens orkar bry sig om att plocka upp leksakerna ett gånger i veckan. Hemma hos oss bor det människor och det syns.
Och givetvis sätter jag inte på mina barn kläder som jag tycker är fula, men det händer att dom har fläckar (och jag tycker verkligen att det ser slarvigt och hemskt ut med lortiga barn!) men dom måste ju få leka och röra sig! Och inte behöver kläderna heller matcha vare sig inredning eller våra kläder (utom vid speciella tillfällen så som proffsfotografering tex)


Inte heller har jag mycket till övers för dom som redan nu säger "Men oj vad stor du är! Hur ska du klara dig ända till oktober?"
Jag är väl medveten om hur stor jag är, och ja vad vi vet så är det "bara" EN bebis i magen. Nej jag äter inte för två inte heller lever jag på kakor och godis. Det händer att jag äter efterrätt, godis, kaka, tårta osv. men långt ifrån lika mycket som jag gjorde förut, Jag kan äta en halv kaka och vara nöjd med det tex.

Så det var nog slutet på dagens klagomur, tack för uppmärksamheten =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar